TPC

7-10 Augusti var jag på TPC - en tävling som Annika Sörenstam är värd på asså hon skapade den =). Den här tävlingen var hennes sista i Sverige innan hon lägger av. Annika Sörenstam är en utav de största idrotttarna i världen sa de på nyheterna och det håller jag med om ;).


7 augusti-  Då var inte jag där och såg starten av tävlingen eftersom pappa jobbade så vi skulle åka nästa dag.

8 augusti-  Vi hade ställt klockan på 7 och när vi vaknade regnade det som fan sen ställde vi klockan på 8 men det regnade fortfarande sen ställde vi klockan på 9 men det regnade då också. Vi bestämmde oss för att inte åka.. Lite senare på dagen fick vi veta att tävlingen var inställd pga så mkt regn så vi hade tur som inte åkte. Men vi skulle åka nästa dag.

9 augusti- Det är lördag morgon och vi har ställt klockan på halv 6 och de sa på nyheterna att det skulle bli molnigt med lite sol så vi klev upp och åt frukost. Sen blev klockan halv 7 och då skulle vi åka till Frösåker där tävlingen var. Vi kom dit vid tio i 7 och det var ungefär 20 bilar men det var inte så mycket jämfört vad med eet skulle bli =). Som tur var så stod ANNIKA SÖRENSTAM och många andra spelar som skulle tävla på rangen och tränade innan de skulle starta och det var otroligt hur långt hon slog. Det var en otrolig upplevelse för mig som spelar golf att se henne. Hon är min idol inom golfen. Jag tog minst 20 kort bara när de stod och tränade ;). Sen blev klockan 8.20 då var det dags för Annika att slå ut på första hålet. Vi hade tur för vi fick verkligen se henne spela för det var inte så mycket folk än och hon gick förbi mig massor med ggr men jag idioten tog inte kort =P men hon spelade jätte bra och när den dagen var slut så låg hon på 2: plats (tror jag).  Klockan 14.30 skulle hon skriva autograf men jag tog inte det för vi skulle åka hem och hon skulle komma om 1 h och 20 min , de andra i familjen orkade inte vänta så jag fick åka hem med dem men jag ångrar att jag inte tog en autograf..

10 augusti- sista dagen på tävlingen vi ställde klockan på 9 den här dagen för Annika skulle inte slå ut förrän 12.36 men vi blev klara till halv 11 och så åkte vi ut till tävlingen. Den här gången stod Annika och puttade när vi kom, så då fick jag några bra bilder också ;) fast hon kollade mest ner hela tiden =P. Klockan 12 gick vi ut till slutet av hål 1 för att se på några andra spelare och då såg vi Amy Yang . (hon spelade som en gud ) haha ;). men vi följde inte med henne för det var Annika vi ville se. Sen följde vi med henne på nästan alla hål och det var på 17:e hålet som var 345 m och hon slog ut så hamnade hon perfekt och sedan tog hon en järn 6:a och slog i hålet från 173 yards. HELT OTROLIGT =). På det sista hålet  stod vi och så märkte vi att vi stod  bredvid annikas syster charlotta och annikas pappa och tränare hur coolt som helst=P...  När Annika slog ut på sista hålet så spelade hon inte så bra och det gjorde att hon sjunk flera placeringar och hamnade 6:a =(. Det var Amy Yang som vann hela tävlingen och hon vann 30 000 euro + en pokal.

11 augusti- jag läste tidningen och de hade intervjuat ANNIKA och hon sa såhär: Det känns lite trögt. de sista tre månaderna har ingenting gått. Jag vet inte varför men sedan jag tog beslutet att sluta så vill inte bollen gå i hålet. Det är ändå kul att kunna lämna golfen när man har spelat hyfsat och man får komma ihåg alla goda stunder.

Jag förstår Annika det är inte det lättaste att sluta efter så många år som proffs och jag kommer sakna att inte se henne spela mera. Men hon är en otrolig person =).

Nej nu ska jag sluta skriva efter min långa långa inlägg :) puss ha det bra 


                                                                                                                                                                                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0